längtan

Med en katt i knäet, som luktar kattunge och julafton, med en obäddad säng och tänd läslampa sitter jag här och skriver. Det är 3:e advent idag, och överallt är det prat om julklappar, lucia, julgranar, julpynt, julgodis, julmust och pepparkakor. Men det enda jag kan tänka på är sommar, och framförallt.. Arvikafestival.
Thåström är bokad, Detektivbyrån är bokade, Frida Hyvönen likaså. Jag kan inte annat än att längta, och se framemot en festival fullsmockad med bra musik, trevligt folk och rus i blodet. Rus av alkohol och rus av lycka.
Om jag kunde skulle jag spola fram tiden till den 30:e juni just nu, och faktiskt skippa julafton och allt runt omkring totalt.
Jag vill bara ha sommar, sol, alkohol, musik, människor.

Jag orkar inte vänta..
/Evelina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0