nu är det jul här i vårt hus

så var det den 23/12 då,dagen före doppardan,dagen före allas vår kära jesus föddes och de tre vise männen kom med gåvor och hela den där baletten ni vet.Jag känner faktiskt absolut ingenting,sitter förtillfället i soffan med katten och kollar på när mamma slår in julklappar till mina småsyskon, 3 och 5 år gamla. tänker på när jag själv var 5 år (och världens argaste barn) jag älskade julafton och fick något syndrom av sömnlöshet natten innan. låg vaken och väntade på tomten och det riktigt pirrade i magen när man vaknade på morgonen och såg att han varit där och lämnat paket i strumpan.synd att det inte är riktigt så spännande längre och att man kommit på att den där jultomten är en helt vanlig dödlig människa som klätt ut sig.
det bästa med julen nu förtiden är nog faktiskt maten. men är väl inte så konstigt,jag och mitt jävla ätande.

Nu ska jag göra mig lite té och fortsätta inspektera mamma.
God jul på er allihopa!  / angelica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0