chocolate monster.

Det är något mystiskt med att vara sjuk, iallafall för mig, jag vet ju inte hur det är för er eftersom jag bara lever som mig själv, men iallafall. När jag är sjuk, kan jag äta högst två tuggor mat, sen är jag mätt som en åsna.. men tio minuter efter att man just blivit mätt som en åsna kommer suget krypandes. Ni vet det där suget efter choklad, som oftast bara tjejer upplever?
Det lider jag av just nu, och det blir inte lättare av att det i kylen ligger en stor kexchoklad, som inte är min, och även 3 stycken Japp. 
Så när jag insåg att jag kommer bli ett monster om jag inte får i mig något chokladaktigt kom jag på den finurliga idén att baka en kladdkaka. I våran ugn står nu alltså en kladdkaka, till bara mig och väntar på att den ska gräddas klart.
Den är klar om ungefär 7 minuter, och då är det bara 10 minuter kvar till top model (klockan är nu 15:43), vilket betyder att kladdkakan precis hinner svalna innan Top Model.
Får bara hoppas att min mamma har dammsugit klart soffan, annars blir det katastrof. 

Nu ska jag läsa lite mer i Cissi Wallins blogg, sen rädda kladdkakan - död eller levande.
/Evelina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0