onödiga tankar

Jag sitter och ser på tv, det känns som om människorna hela tiden är så glada och gör precis vad de känner för.
Så kom jag och tänka på att riktigt så är det inte i "riktiga" livet.

Visst att vi är glada även om det inte är hela tiden. Men gör vi som vi vill och vad vi känner för?
Jag gör åtminstone inte det,inte alltid iallafall.
Som tex. imorse,jag kände verkligen för att stanna hemma,ta det lugnt hela morgonen och sen gå och sova och strunta i att jag sov bort hela dagen..men gjorde jag det? nej,jag gav mig snällt och beskedligt ut i kylan och cyklade till skolan.
jag tror faktiskt att såna där småsaker påverkar hur man mår förövrigt. jag skulle nog va en aning gladare om jag gick till skolan när jag själv kände för det.

men när jag tänker efter så skulle jag inte må så bra om jag struntade i skolan var och varannan dag
(inte skulle jag va där ofta iallafall om jag bara ska dit när jag känner för det) för då skulle jag ha en sur mamma som skulle tvinga mig till det ena och det andra.
så det kanske är viktigt att veta när man kan göra som man känner för och inte.
något jag får jobba på tror jag ;o

nu ska jag se på svensson,svensson och låtsas lite att jag har det lika lätt som dom!

tack och hej /angelica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0