16 år.

EN kommentar, det var vad som behövdes för att sätta igång mitt skrivande. Nu ska jag dela med mig av mina 16 första år här på jorden. Både the good and the bad times.

1992 - Året som Evelina föddes, dock inte året som hon skapades. En sådan här gräddbakelse, ja jag pratar om mig själv, tar längre än tre månader att skapas. Alltså, föddes jag tredje månaden på året, mars. Den 9:e närmare bestämt, på BB i Karlstad, som de flesta andra jag känner. Samma år lärde jag mig att gå, och antagligen att uttrycka ett par ord. Fast det minns jag såklart inte själv, de första åren är lite som en dimma. Jag kan däremot inte förstå varför.

1993 - Firade mitt första år genom att ramla nerför trappan, och få en lättare hjärnskakning. Jag fick min första kompis, Rasmus. Honom lekte jag med dockor med och kastade grus på. 

1994, 1995, 1996, 1997 - Jag började på dagis, och var livrädd för varm choklad. Bara för att mina dagisfröknar var sämst i världen på att göra det, för det var alltid skinn på chokladen. Det tyckte jag var skitäckligt, och jag grät varje torsdag, då detta serverades som frukost. Jag hade också en tendens att skrapa upp gamla tuggummin från marken, och stoppa dem i munnen. Det tyckte jag däremot inte var ett dugg äckligt tydligen. Jag lärde mig också läsa någonstans mitt i den röran. 

1998 - Jag blev storasyster och antagligen världens största bitch, jag skulle styra och ställa över allting, och fick jag inte som jag ville gallskrek jag. 

1999 - På min lillasysters första födelsedag begravdes min pappa, och det var väl ungefär då all jävla misär började. Dock tog det månader innan jag insåg att han faktiskt var borta, för alltid. En tripp till USA mitt uppe i allting, hanns också med.

2000 - Vi flyttade ifrån Kil, och istället ut på landet, bredvid en kyrkogård. Jag som är dödligt mörkrädd blev inte bättre av det här, men jag vande mig efter ett tag. Första året på ny skola, med nya kompisar gick väl sådär. Jag var nog mest för mig själv, jag tror nog inte någon riktigt förstod mig. Jag började umgås med Elin Wallman på riktigt, och hon blev min första riktiga bästa kompis. Dock var jag antagligen en total bitch mot henne också, som jag var mot alla.

2001 - Jag var med i skolans anordnade småstjärnor med Elin, vi uppträdde som A-Teens med låten Mamma Mia. Allting finns inspelat på band, och nu i efterhand kan jag stolt säga att vi var jävligt dåliga, men det tyckte vi inte då. 
Fick världens finaste katt, som hette Göran. Dock dog han några år senare, men han var min stöttepelare ändå. Egentligen var han jävligt ful och ganska störd, men just då tyckte jag att han var fin. Jag blev intresserad av hästar, men istället fick jag en kanin i födelsedagspresent, och han döpte jag till Abrutus. Efter en häst jag läst om i en bok.

2002 - Mamma och min låtsaspappa gick isär och vi flyttade till Arvika över sommaren, i slutet av sommaren flyttade vi till Umeå, eftersom min mormor bodde där. Bodde för första gången i mitt liv i en lägenhet, i ett våningshus. En ganska stor skillnad eftersom jag precis vant mig vid att bo i ett hus på landet. Jag började i en skola där, och trivdes nog egentligen inte alls. Har inte mycket minnen därifrån, förutom att Dieselråttor och Sjömansmöss var årets julkalender, och att jag fick en massa The Sims spel i julklapp. På nyårsafton flyttade vi tillbaka till Värmland.

2003 - Eftersom ingen av oss trivdes särskilt bra i Västerbotten flyttade vi tillbaka till Värmland. Spenderade det här året på flera olika ställen runt omkring Kil & Karlstad, innan vi fick tillbaka huset bredvid kyrkogården. Jag minns att jag hade hunnit byta dialekt på de månaderna jag spenderade i Umeå, att många la märke till detta. Det var ungefär runt den här tiden jag blev "kär" för första gången, iallafall trodde jag det.

2004 - Har inga särskilda minnen från 2004, men jag antar att det var ungefär samma veva som åren innan. Kompisar, "kärlek", långa telefonsamtal och sånt där.

2005 - Jag började umgås mindre och mindre med Elin, och istället var det Linnea jag spenderade större delen av tiden med. Vi drömde om hästar, pojkvänner och livet som tonåringar. Vi både bestämde oss för att vi skulle ha en varsin bebis innan vi fyllde 16.. Någonstans mellan 2004-2005, drabbades jag också av den efterlängtade menstruationen. Som sedan inte var så häftig längre.
Det var nog också här någonstans mitt tonårskaos kom in i bilden. Jag tjuvrökte första gången, hängde på discon, vägrade göra som mamma sa och började använda stringtrosor. Jag var nog inte lika cool som jag då tyckte, och jag ångrar alla misstag jag gjorde. Men jag har väl lärt mig av en del misstag.

2006 - Jag började sjuan, högstadiet och jag var hur nervös som helst. Jag kände mig inte riktigt hemma någonstans. Träffade ännu en Elin och en Pärla vid namn Parling. 

2007 - Träffade Martin, och blev kär för första gången på riktigt. Upplevde en väldigt spännade period från februari-augusti som sen visade sig vara allt annat än spännande egentligen. Fick också uppleva olycklig kärlek, och jag trodde aldrig att jag skulle komma över honom. 

2008 - Jag var på min första Kent-konsert, den 1:a mars och även min första Håkan-konsert den 12 april. Det var också ungefär i den vevan jag insåg att jag inte längre var kär i Martin och att jag faktiskt lyckats komma över honom. Befriande kan jag säga. Var på min första festival, Arvikafestivalen och drabbades i Juli av min andra riktiga kärlek, något jag ännu inte lyckats komma över. Men jag kämpar på. Började även gymnasiet, och hamnade nog i tidernas bästa klass. Lärde känna Angelica & Frida, som blev mina pärlor

Ja, det var nog ungefär allt, som jag kommer på förtillfället. 
/Evelina

Kommentarer
Postat av: Millie

Du har iaf varit med om ganska mycket för att bara ha levt i 16 år :0

2008-11-15 @ 00:40:40
Postat av: Isak

Kul att läsa faktiskt, du skriver bra och roligt! Skriv om när du fyllde 39 nu!!!!!!

2008-11-15 @ 00:54:01
Postat av: Frida

Naawww gulli gull! asbra skrivet slyna men jag såg ett fel! maha vi börgade sjuan hösten 05 (minns detta för det var i samma veva som jag la ner darin på riktigt och började min eviga kärlek till mcr XD

2008-11-15 @ 01:12:06
URL: http://fdanielsson.blogg.se/
Postat av: Stefan Bengtsson

Oj, vad mycket du har varigt med om... Bott i umeå också? Så tråkigt för dig =D Trotts att jag inte känner dig och aldrig har träffat dig så får jag känslan av att du är en mycket mogen tjej som är omtyckt av dina vänner... Var rädd om det =D

Kram

2008-11-15 @ 12:24:52
URL: http://salvepope.blogg.se/
Postat av: evelina

jag blir berörd!

2008-11-15 @ 14:28:14
Postat av: louice johansson

Du är allt bra du evelina!

Jag älskar ditt sätt att våga vara dig själv och du är en person som alltid bryr sig om andra!

Du är en människa i rent guld

va rädd om dig själv tjejen!

ses den 22 november!<3

2008-11-15 @ 15:10:06
Postat av: Frida

kom på en annan sak du utelämmnade - hallå? DARIN DÅ?! ;) saknar dig slyna!

2008-11-15 @ 19:10:07
URL: http://fdanielsson.blogg.se/
Postat av: michaela

vad roligt att läsa det här! :)

2008-11-15 @ 19:23:25
URL: http://michaelaa.webblogg.se/
Postat av: Elinor

vilken rolig idé till inlägg! :)

Postat av: Elin Wallman

Det var gulligt, Evelina :D Jag kommer inte ihåg dig som nån bitch, bara att vi kunde bli sura på varann då och då. Jag tror vi kände varandra för bra bara;) Kommer ihåg alla barbielekar vi lekte på din övervåning, om hon som hade fått håret avbränt på grillen av sin man xDxD Varenda gång! Ha det bra, Vi ses <3

2009-04-16 @ 10:27:45
Postat av: Elin Wallman

Det var gulligt, Evelina :D Jag kommer inte ihåg dig som nån bitch, bara att vi kunde bli sura på varann då och då. Jag tror vi kände varandra för bra bara;) Kommer ihåg alla barbielekar vi lekte på din övervåning, om hon som hade fått håret avbränt på grillen av sin man xDxD Varenda gång! Ha det bra, Vi ses <3

2009-04-16 @ 10:28:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0