nasalt mucus.

Jag satt och funderade på en sak, hur jävla mycket snor får det plats i en liten näsa egentligen? Jag snyter mig hela tiden, och då känns det som jag fräser ut ungefär en liter varje gång, men jag är lika tät i näsan igen efter ett par minuter. 
Så jag sökte på min trogna tjänare google, men hittade ingenting om hur mycket snor som egentligen får plats i en näsa. 
Haha, men däremot finns det ett vackert ord för att konsumera snor, alltså.. äta det. Mucofagi heter det. 
Och om ni klurade på rubriken, "nasalt mucus" det betyder snor.
Ja nu vet ni, jag skulle däremot velat skriva en heldel mer om snormängd också här, men det får bli en annan dag kanske.

Hejdå
/Evelina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0