a fine frenzy.

Jag tänkte bara tipsa lite om en ny artist jag upptäckt, lite tack vare Angelica. Den första låten jag hörde med henne var Think of you, och den fångade mig från första början. Hennes röst är något alldeles särskilt, och det är inte alls ovanligt att man sitter med gåshud alla låtar igenom. Det är något som verkligen fångar en från första ton, och något som håller en fast tills låten klingar ut. Jag älskar den känslan, och det är inte ofta jag fastnar så fort för en artist, men A Fine Frenzy (eller Alison Sudol som hon egentligen heter) lyckades, med sina fina melodier och hennes fantastiska röst.

Den låten jag fastnat mest för är Almost Lover, eftersom texten beskriver min situation just nu in i minsta detalj. Jag kan verkligen känna igen mig i allt hon sjunger om. Det är nästintill sjukt, för jag har aldrig känt mig så hemma i en låt som jag gör med den. Allting, och då menar jag verkligen allting passar in på hur jag mår och har det just nu. Jag brukar vanligtvis ha svårt för att fastna för låtar, men den här gången var det annorlunda. Första gången jag lyssnade på låten så slutade det med att jag satte den på repeat och bara spelade den, om och om igen i ett antal timmar. Och jag grät, för allting kändes så nära mig och hon är så vacker.

Jag skulle verkligen tipsa flera om A Fine Frenzy, hennes röst passar faktiskt perfekt till mysiga höstkvällar när man vill ta det lugnt. Så, kör på det. Lyssna in er, och njut. Som jag gör!


Sen skadar det ju inte riktigt att hon har ett utseende att dö för heller :) .

/evelina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0