dagens ämne.

Det är ju såhär att jag och min kära kompanjon evelina lovade er lite nya saker här i bloggen.
en av dom sakerna var "dagens ämne"
Vi skrev några ämnen på lite lappar och sen la vi dom i ett glas och drog.

Jag fick då Kaffe.
Finns det något att säga om kaffe undrar ni säkert då? Ja minsann,det finns en hel del faktiskt.

Kan ju börja med att jag alltid har hatat kaffe. Det var inte alls länge sen jag lärde mig att dricka det.
Min kaffe debut började i skolan när evelina tjatade om att cappuchino var så himla gott.
Jag trodde henne inte då såklart,men tog mig mod att testa. och det var FAKTISKT gott.
Kaffe drickandet fortsatte hos frida men slutade lika snabbt i hennes dator.(för er som inte riktigt är med på notorna så var det så att jag spillde kaffe i hennes dator) sen dess har det minsann inte bjudits på något kaffe där inte.tror hon är rädd för att olyckan ska ske igen. men som jag och allas vår kära björn rosenström brukar säga, 1 gång är ingen gång.

En annan sak jag kan nämna om kaffe är att när jag gick i 8an så skulle vi ha en muntlig redovisning på tekniklektionen (lägg särskilt märke till tekniklektionen) om hur en teknisk grej gick ifrån idé till produkt. Jag tyckte inte riktigt att teknik var min grej och tyckte då att jag lika gärna kunde ta hur kaffebönan gick från böna till kaffe. och jag fick faktiskt VG.
Så kaffe är faktiskt en ganska bra grej.

Man kan odla kaffe på lite olika sätt,antingen använder man sig av den "våta metoden" eller den "torra metoden"
Om jag vore kaffe skulle jag nog välja den våta metoden.

Det finns även olika metoder att tillreda kaffet på, tex. filtertratt,bistrobryggare,perkolator,elbryggare,den vanliga hederliga koka metoden,vakuumbryggare,espresso och snabbkaffe.
Om jag vore en tillrednings metod vore jag nog en perkolator.då kan man använda sig av lite hårdare vatten. och hårda saker sounds good to me.
(lägg dock märke till att om du har lite hårdare.. aa vatten alltså. så ska du använda mörkare rost)

Något annat bra med att va kaffe? Skulle ju inte vara fel att ligga där och flyta i en kopp och låta nåns härliga läppar smutta lite på en. eller,det beror ju på.
Och det vore väl kanske inte allt för fint för att bli uppdrucken och sedan komma ut ur ett heeelt annat hål.nejtack för min del.

Nej nu ska jag sluta tjafsa om kaffe här och mentalt förbereda mig inför webbprogrammeringen.
Ha det bäst kära läsare!<3  /angelica






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0