vampire kiss

Tjena!
Kom och tänka på en sak förut,är det Halloween ikväll? Alla säger olika,men jag har fått för mig att det är imorgon? Jag hoppas det lite också eftersom jag är själv hemma,ush.vill slippa se några spöken på egen hand. bor ju mit på landet bland massa skog så det är väl som gjort för att bli skrämd antar jag. kommer endast ha vamypren från "låt den rätte komma in" i huvudet. se hennes stora gråa ögon,hennes svarta hår och bleka hy,och när det är som mörkast och mest tyst kommer jag höra hennes kattlika morrande. gud,jag kommer antagligen dö lite.
Bäst att ta fram Ockult och läsa lite om vampyrer..hmmm.
För er som också är lite rädda för vampyrer en kväll som denna så kan jag berätta lite om dem så att ni vet hur ni ska handkas med dem.. Okej,så här står det:
En vampyr är en människa som efter döden återuppstår som ett blodsugande lik.
Den är inte längre den avlidna människan,utan en demom som bor i kroppen.
Vampyren är varken död eller levande. Vampyren behåller ofta minnet och kan därför återvända hem till sina nära och kära,men nu för att suga blod (hjälp,jag bor i min gammel mormors gamla hus)

Vampyren kan också ändra skepnad till tex djur som fladdermöss,eller vargar.
De har makt över de djur som rör sig nattetid,såsom katter (såna har jag ja),hundar,ugglor,vargar osv.
De kan hypnotisera människor och kan,om de står mot en helt mörk bakgrund bli helt osynliga.
Man kan döda vampyren på olika sätt,men alla låter för läskiga så jag föredrar nog det gamla hederliga vitlöks knepet,det håller vampyren borta.


Tur att mitt hus inte är riktigt sådär läskigt iallafall.

Sådärja,nu vet ni lite om hur den beter sig osv om ni skulle stöta på en ikväll.
Nu blev det alldeles för läskigt för min del så jag ska se på top model och lyssna på musik.
Ha det fint /angelica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0